Gothenburg - Marstrand/Mollosund

1 juni 2020 - Mollösund, Zweden

Vandaag een korte update plus de nodige foto's en video's. Uigebreider versie/verhaal volgt door zoonlief Sam die deze week met vriendin en uiteraard mijn lieve Lies en trouwe zeilmaatje is opgestapt. De dagen vliegen voorbij. Begin vorige week zijn de mannen Han, Pim en Jaap afgestapt en teruggevlogen. Paar dagen in mijn uppie in de prachtige haven van Langedrag vlakbij Gothenburg. Voorraad inslaan voor de vervolgreis en eten en drinken voor de de familie die zaterdag vanuit Nederland zal invliegen. Laatste klusjes aan de boot. Als enige buitenlander veel aanloop van de  zweden die alleraardigst reageren op het feit dat we hier liggen. Van de buurmannen op de steiger krijg ik allerlei tips en word ik volgestopt met allerlei kaarten voor de vervolgreis die naar het nu er naar uitziet ons dwars door Zweden zal leiden via het Gotakanaal. De Zweden beklagen zich over het feit dat voor hen de grenzen naar Denemarken en Noorwegen gesloten blijven vanwege hun ruimhartige beleid  tav het virus. Rare tijd nog steeds. Verder is corona volledig uit beeld hier. Terrassen vol, beetje afstand wordt er wel gehouden en verder lijkt het of ik een tijdmachine heb gezeten en de wereld weer is zoals die was.